پسر منپسر من، تا این لحظه: 13 سال و 10 ماه و 14 روز سن داره

روزهای کودکی میم

peppa pig انگلیسی بدون درد و خونریزی

1394/6/9 17:30
نویسنده : مامان میم
619 بازدید
اشتراک گذاری

این پپا یک دختر کوچولوی بامزه است که با مامان خوک و بابا خوک و جورج ،داداش بانمکش ، توی یک جایی زندگی میکنند که حیوانات مختلفی با خانواده هایشان هم در مجاورت آنهایند . از ویژگیهای مثبت این موجود دوست داشتنی و داستانهایش ، به غیر از اهداف آموزشی باید به داستانهای نوین ،غیر تکراری ، دور از کلیشه های رایج در داستانهای کودکان ، صدا گذاری عالی و طبق استانداردهای جهانی و شخصیت پردازی فوق العاده اشاره کرد . این مجموعه شامل 8 دی وی دی است که هر کدام شامل 7-8 اپیزود جداگانه است . من این مجموعه را از نمایشگاه کتاب تهران گرفتم با قیمت 24 هزار تومان . وقتی میم شروع به دیدن این برنامه کرد در همان دقایق اول متوجه توجه خیلی خیلی زیاد او شدم  و از همان موقع بود که تلویزیون تا هفته های متوالی فقط پپا را پخش میکرد ، میم فقط پپا نگاه میکرد حتی در ماشین ، و توی گوش ما مدام آهنگ پپا مینواخت حتی در خواب . از همان ابتدا بنا را گذاشتم روی آموزش غیر مستقیم و از طریق گوش دادن . خیلی سهل . فقط کافی بود که سی دی را در دستگاه میگذاشتم و دنبال کار خودم میرفتم . بعد از حدود یک هفته میم شروع کرد به تکرار جملات پپا و دوستانش و شروع کرد به سوال پرسیدن راجع به کلماتی که گمان میکرد برای فهم بیشتر داستان به آنها نیاز داشت و جالب این بود که انگلیسی را بت لهجه ی بریتانیایی پپا صحبت میکرد ، چیزی که اول اصلا خوش نمی داشتم و ترجیح میدادم لهجه ی آمریکایی را بیاموزد ولی الان علی ای حال با آن کنار آمدم . نکته جالب دیگر ، لغاتی بود که میم از ابتدا به انگلیسی یاد گرفت مثل ؛ sand castel   که در شمال با آن موجه شد و گفت که میخواهد درست کند .

الان 4-5 ماهی از شروع پدیده ی پپا در خانه ی میگذرد . دیگر خواب و خوراکمان ، پپا نیست . دوره ای را که حتی جشن تولد پسرمان را نیز با کیک پپا ، برگزار کردیم را نیز پشت سر گذاشتیم ولی این فسقلی سهم عظیمی در بهبود زبان دوم میم جان داشت . الان که تقریبا روزی یک ربع الی بیست دقیقه با هم به زبان دوم حرف میزنیم ، من هر بار از پپا تشکر میکنم و هر بار گاهی نمیتوانم لبخند بزرگ خودم را بابت  ساختار های جدیدی که پسرک به کار میبرد ، پنهان کنم . و هنوز هم اگر علاقه  ای به پپا وجود دارد آن را مدیون سوا کردن راه پپا از آموزش میدانم . زنده باد !!!!!!!!!!!!!!!

پسندها (3)

نظرات (0)