پسر منپسر من، تا این لحظه: 13 سال و 10 ماه و 14 روز سن داره

روزهای کودکی میم

4. کرمهای ابریشم مرحوم

1394/3/15 18:37
نویسنده : مامان میم
403 بازدید
اشتراک گذاری

ماجرای این کرمهای نازنین به نمایشگاه کتاب بر میگردد که در مورد آن کم کم مطالبی را خواهم گذاشت .

از بکی از نشرها ی نمایشگاه که اسمش را یادم نمی آید یک کتاب در مورد چرخه ی زندگی کرمهای ابریشم خریدم با ای فکر که تا کی همه چیز را به صورت تئوری برای این بچه توضیح دهم که ناگهان در بخص وسایل کمک آموزشی با غرفه ی پرورش کرمها مواجه شدم ، دو عدد خانم جوان خوشرو با یک جعبه بزرگ پر از کرم که در هم و در برگهای توت میلولیدند . با این که قیمت تقریبا نامتعارفی داشت ( هر عدد دو هزار تومان ) ولی من به قدری ذوق زده بودم که اصلا به قیمت توجهی نکنم و ثانیا  کرمهای خوبی بودند و خدمات پیش و پس از فروش خوبی داشتند . ده عدد کرم همراه با یک جعبه ی جا کرمی که روی آن اسم طرح ، اسم موسسه : " گروه آموزش های نوین بویی " - یک شماره ی پشتیبانی : ( آقای رستم پور 09359404644 و 09196073190 ) نوشته شده بود همراه با یک دفترچه راهنما و یک سی دی آموزش نگهداری از کرمها تحویل گرفتم . این هم سایت این موسسه : www.boieegroup.com

من ، میم و پدر میم و کل اعضای خانواده خصوصا پسر خاله و دختر خاله  همه از وجود این موجودات پرخور دوست داشتنی خوشحال بودیم و همه بسیج شده بودیم که هر وعده غذایی کرمها تازه و سالم باشند . هر روز صبح اول غذای آنها را میدادیم و بعد صبحانه ی خودمان را .

ولی عمر این اعضای جدید به دنیا نبود و به علت گرمای هوای بین راه ( از تهران تا شهر خودمان ) و دادن چند وعده برگ شاه توت به جای توت ، کرم هایمان یکی یکی از بین رفتند . و عمر کوتاه شان را دادند به ما .

با شماره پشتیبانی تماس گرفتم و الحق که کامل و خیلی مفید راهنمایی کردند تا علت مرگشان را بفهمم . و گفتند که اگر در تهران بودیم میتوانستیم 5 عدد کرم دیگر به صورت رایگان دریافت کنیم . ولی متاسفانه نشد . ما پیله و پروانه شدن کرمها را به چشم ندیدیم ولی از حالا برای سال دیگر برنامه ریزی کردیم که کرمهای خودمان را پرورش دهیم . این هم عکسهایی از کرمهای ناکام :

 

پ . ن. فصل پرورش کرم ابریشم فقط بهار است . چون طاقت گرما را ندارند .

پ . ن. ن . شاید کرمهای ما پیله نشد ولی تغذیه ی یک موجود به کوچکی کرم و طرز با مزه ی غذا خوردن آنها ( دایره وار و دورانی ) تجربه ی منحصر به فردی بود .

پسندها (1)

نظرات (0)