پسر منپسر من، تا این لحظه: 13 سال و 10 ماه و 29 روز سن داره

روزهای کودکی میم

بدون عنوان

1393/9/4 1:54
نویسنده : مامان میم
273 بازدید
اشتراک گذاری

- کار با رنگ انگشتی : خب این که با رنگ انگشتی در و دیوار کاشی های حمام و آشپز خانه به این صورت در بیاید اولین کاری است که برای کار با این نوع رنگ ها به فکر میرسد .

ولی میشود همین رنگ را در سینی ای تخت ریخت و دو ماشین کوچک دستش داد با چند کاغذ که تا میتواند با ماشینش روی کاغذها تک چرخ بزند و گاز بدهد و البته میم جان به همین اکتفا نکرد و رفت هر چه 4 پا داشت آورد و رّد سم آنها را هم گذاشت .

2- اگر میز شیشه ای دارید قبل از تمییز کردنش بگذارید  فرزندتان با مارکر وایت برد دلی از عزا دار آورد و بعد حسابی برقش بیندازید . هم تنوعی است در ابزار نقاشی و هم بهانه ای برای ساباندن بیشتر .

آن دایره ها را با بشقاب کشید.

3-یک ساعت سخنرانی راجع به زنبور عسل و کارشان و کندویشان و ... به اندازه ی 3-4 دقیقه نگاه کردن به یک کندوی عسل از نزدیک نیست . هر چند که مرتب نگران نیش زنبورها باشید

4- این چند وقت دارم تمرین میکنم که به احساسهای میم توجه و دقت کنم ، با هم راجع به آنها حرف میزنیم و سعی میکنیم که بشناسدشان و نام گذاریشان کند . در این زمینه از کتاب " به بچه ها گفتن و از بچه ها شنیدن (1) " (از الن فابر و مازلیش و از نشر دایره )خیلی کمک و یاد گرفته ام . و به میم هم مجموعه کتاب "احساسات تو " از انتشارات قدیانی کمک کرد . خیلی خلاقانه و در قالب داستان به بچه ها کمک میکند اسم احساساتشان را بشناسند از داشتن بعضی از آنها احساس بدی نداشته باشند و کمک میکند تا آن را هدایت کنند . میم که خیلی داستانهایش را دوست دارد و همیشه کتاب منتخب قبل از خوابش است .

و نتیجه اینکه میم چند وقت پیش بدون مقدمه وقتی داشت در آشپزخانه پرتقال میخورد . گفت :" مامان ! من الان که شما تو خونه هستی احساس خوبی دارم  . " و این برای من که پسر تودارم یک دفعه از چیزی که در درونش حس کرده بود ، گفت ، مثل گرفتن جایزه صلح نوبل بود .

 5- این هم دو کار با خمیر : سبد میوه . فرش !!!!!

6- دو مطلب جدید در آینده در این وبلاگ خواهم نوشت که هنوز دارم اطلاعاتم را در موردشان تکمیل میکنم : یکی طرز تهیه خمیر بازی خانگی به صورت زیاد که حداقل بشود کاری با آنها کردو انقدر ذره ذره نباشند  و زود هم خراب نشود و دیگری معرفی یک روش جدید فوق العاده آموزشی هست به نام " مونته سوری " که در حاضر حرف اول را در آموزش کودکان در همه دنیا میزند .

7- این هم یک کار مناسبتی برای پاییز . من درخت را کشیدم و هر دو برگ ها را چسباندیم . یک عدد میم کوچولو هم سمت راست تصویر مشاهده میکنید

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)