پسر منپسر من، تا این لحظه: 13 سال و 10 ماه و 29 روز سن داره

روزهای کودکی میم

مهارتهای زندگی (2)

1393/9/29 0:11
نویسنده : مامان میم
201 بازدید
اشتراک گذاری

1.- در ادامه آموزش مهارت های زندگی ، یک فعالیت جدید انجام دادیم که این یکی را دیگر به نام خودمان ثبت کردیم . آموزش پهن کردن لباس  . برای این کار نیاز به یک بند رخت ، یک سبد لباس از انواع مختلف اعم از شلوار ، تی شرت ، جوراب ، حوله ، شورت و زیر پوش و چند گیره ترجیحا چوبی داریم. و این فعالیت علاوه بر آموزش یک مهارت ، باعث به کار گیری ماهیچه های انگشتان و هماهنگی  دست و چشم میشود .

2-بخش امروز معرفی کتاب را اول به چند کتاب انگلیسی اختصاص داده ام . به تجربه دریافته ام خواندن کتابهای انگلیسی تاثیرش از دیدن فیلم نیز از جهاتی بیشتر است چون اولا یک متن خاص مرتب تکرار میشود ثانیا بچه ها به ، به خاطر سپردن متون نوشتاری که مرتب تکرار شوند علاقه نشان میدهند ثالثا اگر کودک عادت به خواندن کتاب برای خودش یا عروسکها یا بچه های دیگر داشته باشد ، تمرین عالی ای محسوب خواهد شد .قیمت هر کتاب 7 هزار تومان است و از شهر کتاب خریده ام .

 

 

کتاب بعدی یک دایره المعارف اعضای بدن برای کودکان است که فکر خریدش زمانی به ذهنم رسید که میخواستم برای پسرک از املا و احشام درونی توضیح دهم که مثلا مغر چگونه است و چکار میکند یا اینکه معده کجاست و چه شکلی است و از شکلهای گوگل استفاده میکردم . بعد از خرید نشستیم و با هم کل کتاب را ورق زدیم و درباره ی هر کدام توضیح مختصری هم دادیم . اصلا فکر نمیکردم انقدر علاقه نشان دهد و گاه و بی گاه کتاب را بیاورد و ورق بزند و حتی برای دختر خاله اش توضیح دهد که چون گلبول های سفیدش خیلی قوی نبوده اند ، مریض شده است !!!!1

کتاب آخر هم باز مجموعه ای خوب از انتشارات قدیانی است به نام " رفتار های تو " . چیزی که من در این کتابها دوست دارم ، یک طرفه نگاه نکردنش به رفتارهاست . اگر میخواهد رفتار ناشایستی را نکوهش کند در قدم اول به بچه ها کمک میکند که آن را احساس کنند و نشان میدهد که اگر شما گاهی مثلا دروغ میگویی کما اینکه با لنفسه کار خوبی نیست ولی طبیعی است و حتی گاهی بزرگتر ها هم مجبور میشوند آنرا انجام دهند .و چه تبعاتی ممکن است داشته باشد . یا مثلا اینکه عصبانی میشوی خیلی طبیعی است و چطور آنرا نامگذاری و تعریف کنیم . و نکته دیگر اینکه رد پای نصیحت را خیلی کم میبینی .

 

پسندها (1)

نظرات (0)