1- از وقتی آموزشهای میم را شروع کردم ، به همه لوازم و ابزار آلات خانه چشم طمع دوخته ام . از ظرف و ظروف آشپزخانه بگیر تا لوازم آرایش و آشغالها .از طرف دیگر ، در این مدتی که روی روش مونته سوری و چند روش دیگر ( شیجیدا و رجیو ) تحقیق میکردم ، بخش مهمی از فعالیت هایشان را ، یادگیری مهارت های زندگی ( practical life ) یافتم . که خیلی به مذاقمان خوش آمد .چون همان طور که از اسمش پیداست ارتباط مستقیم با زندگی کاربردی   دارد . از جمله مهمترینشان که ما قبلا هم به صورت خود جوش انجام میدادیم ، آشپزی و همه مهارتهای مربوط به آن بود شامل بریدن ،رنده کردن ، شستن ، هم زدن ،شکستن ، خرد کردن و غیره بود.حالا امروز چند تا از این فعالیتها را که به راحتی میشود در منزل انجام داد را برایتان میگذارم .

اولین مورد مهارت تا کردن لباس است . که با یک تکه پارچه آموزش میدهیم . روی یک پارچه ترجیحا مربع از خط تای آن دو خط میکشیم و یا میتوانیم با رنگ مخالف پارچه رویش کوکهای درشت بزنیم از میم مان میخواهیم که آن را از روی خط ها تا کند .اگرکودکتان کوچک است یک بار به صورت عملی نشانش دهید .و بعد از آن همین کار را با لباس انجام میدهیم و از خطوط خود لباس کمک میگیریم .فقط باید یک مدل مشخص و ثابت را انجام دهیم مثلا اگر از تا کردن بلوز را همیشه به صورت افقی و با روی هم آوردن آستین ها انجام میدهیم همان را به صورت ثابت انجام دهیم .

البته این فعالیت دوم حالا حالا ها دور از ذهن میرسد برای پسرک قصه ما ولی ما انجام دادیمش و لذت وافر بردیم . لباس پوشیدن ، دکمه بستن ، گره دادن و پوشک کردن که میم فقط اجازه داد از مرحله پوشک کردن عکس بگیرم . لباسهای نوزادی اعم از شلوار ، بلوز ، جوراب ، دستکش و کلاه گره ای را تن کلاه قرمزی کردیم .

3- اینم یک پسرانه ی بامزه . مانی مکانیک در چال تعمیرگاه . ایده کاملا از خودش بود .

4- یکی از مفاهیم اولیه ریاضی توانایی دسته بندی اشیا یا اشکال بر مبنای اندازه ، رنگ ، شکل یا کارایی آنهاست . ما این کار را با یک ظرف پراز شکلات ،اما با طرح و طعم  های متفاوت انجام دادیم . شکلات های پرتقالی ، هندوانه ای و توت فرنگی . از این دست فعالیت ها در آینده نیز خواهیم داشت .